Den danske virksomhed, Aluproff, som er Skandinaviens største leverandør af gardinstænger, gardinskinner og gardin udstyr, er et verdensomspændende selskab med kunder i over 50 lande. Den danske virksomhed har i over 70 år produceret produkter og drevet virksomheden med innovation, design og kvalitet i fokus.
Aluproff har en vision om, at være førende udbyder af innovative og bæredygtige gardinløsninger og arbejder med afsæt i FN’s Verdensmål og Den Tredobbelte Bundlinje. Siden 2021 har Aluproff ydermere været en del af FN’s Global Compact for ansvarlige virksomheder. De har dermed forpligtet sig til, at følge FN’s principper inden for områderne menneskerettigheder, arbejde, miljø og antikorruption.
I kernen af virksomhedens strategi indgår ”meningsfuld vækst”, som er Aluproffs måde, at arbejde målrettet og struktureret på at reducere deres negative indvirkninger på miljøet og samtidig forstærke deres positive bidrag til en bæredygtig udvikling. Virksomheden arbejder ud fra visionen om, at skabe en sund og bæredygtig arbejdsplads og samtidig minimere deres miljømæssige fodaftryk med vedvarende grønne initiativer.
På denne masterclass bliver vi via en best practice case, klogere på udviklingen og lanceringen af Aluproffs bæredygtige produktlinje over for et internationalt publikum, hvordan Aluproff identificerer de kundegrupper og markeder, som matcher bedst med deres grønne produkter og brand samt, hvordan de værdiskabende når ud til slutkunden.