Indlæser Begivenheder

Green Claims

Grøn omstilling, bæredygtighed og omtanke for miljøet er blot nogle af de sætninger, der bruges til at give produkter et godt ry. Det kan få store konsekvenser for virksomhedens omdømme, hvis udsagnene ikke lever op til realiteten. Gennem dette læringsforløb får deltagerne indsigt i, hvordan man undgår at vildlede sine kunder og modtage bøder for greenwashing.
10. februar & 24. februar

Online sessioner:

  • Session 1: Den 24. februar kl. 09.00-11.00
  • Session 2: Den. 10. februar kl. 09.00-11.00

 

Om forløbet

  • Udviklet i samarbejde med Poul Schmith/Kammeradvokaten
  • Det er gratis at deltage
  • Undervisningen foregår online via Microsoft Teams

 

Beskrivelse af de 2 sessioner

Session 1: Teoretisk rammesætning og en opdatering på den omskiftelige politiske dagsorden

  • Vi gennemgår centrale regler og praksis for miljømæssige udsagn, herunder krav til dokumentation og typiske faldgruber ved greenwashing.
  • Fokus på compliance: Hvilken dokumentation kræves, og hvordan sikrer I, at jeres grønne udsagn er korrekte og verificerbare?

Session 2: Fokus på erfaringer og handlinger fra praksis.

  • Vi omsætter reglerne til praksis med eksempler på lovlige og ulovlige miljøudsagn og viser, hvor grænsen går i markedsføringen.

 

Valgfri rådgivning

  • Ønsker du en mere individuel rådgivning, kunne det eksempelvis være med fokus på guidelines til, hvordan lige netop din virksomhed etablerer en procedure for kommunikation, herunder dokumentation ifb. bæredygtige budskaber.
  • Rådgivningen kan også omfatte gennemgang af din egen eller konkurrenters konkrete kommunikation, udsagn og dokumentation.

 

Målgruppe

  • Forløbet er målrettet marketing- og kommunikationsansvarlige, ESG/CSR-ansvarlige samt product owners, der udformer eller godkender miljø- og bæredygtighedsudsagn.
  • Det er også relevant for compliance- og juridiske funktioner, der skal sikre korrekt dokumentation og verificerbarhed af budskaber inden for klima, miljø og bæredygtighed.
  • Ledere i salg og forretningsudvikling, der arbejder med positionering og kundevendt materiale, vil få praktiske værktøjer til at undgå greenwashing i markedsføringen

 

Mød underviseren

Malte Philbert Jessen, Advokat, Manager, Poul Schmith/Kammeradvokaten

  • “Jeg er specialiseret advokat inden for markedsføringsret og rådgiver dagligt virksomheder om lovlige miljø- og bæredygtighedsudsagn og hjælper med at forebygge greenwashing-risici. Jeg har de seneste fem år arbejdet for Poul Schmith/Kammeradvokaten og har praktisk in-house erfaring som udstationeret advokat hos selskaber som Novo Nordisk og Nuuday.”

Tilmeldingsinfo

Det er gratis at deltage.

Er du ikke allerede medlem af ESG Forum skal du ansøge om optagelse på forløbet i tilmeldingsformularen herunder. Udfyld formularen og skriv max 5 linjer i meddelelsesfeltet om, hvorfor at du skal optages på forløbet.

Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt, så du ved om du er optaget på forløbet.

Tilmelding

Du er først endeligt tilmeldt, når du modtager en bekræftelse fra os.

Andre begivenheder